[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zaprawione kitem - nieliczne zakładki wewnętrzne Gatunek: olcha, brzoza Format: 2500x 1250 mm Grubość: 13, 16, 18, 22, 25 mm Rys.7. Płyta stolarska obłogowana zwykła; klasa II Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 36 Płyta ta charakteryzuje się wysoką równością powierzchni i dlatego nadaje się idealnie do dalszego uszlachetniania jak: - pokrywanie naturalnymi fornirami lub sztucznymi foliami i laminatami Gatunek: olcha, brzoza Format: 2500 x 1250 mm Grubość: 18 25 mm Rys.8. Płyta stolarska z cienką płytą wiórową Obydwie powierzchnie płyty drzwiowej mogą być wykonane z obłogu (olcha brzoza) lub dodatkowo uszlachetnione okleina naturalną (dębem lub bukiem) Format płyty może być wykonany na indywidualne zamówienie klienta. Gatunek: olcha, brzoza Format: min: 800 x 2000 mm Max: 1250 x 2500 mm Grubość: 38, 40 mm Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 37 Rys. 9. Płyta stolarska drzwiowa 4.4.2. Pytania sprawdzające Odpowiadając na pytania sprawdzisz, czy jesteś przygotowany do wykonania ćwiczeń. 1. Jaki jest podział płyt ze względu na budowę? 2. Jaki jest cel wytwarzania płyt stolarskich? 3. Z jakich materiałów zbudowane są środki płyt stolarskich? 4. Co decyduje o klasyfikacji jakościowej płyt stolarskich? 5. Jakie wady są niedopuszczalne w listwach stosowanych do produkcji środków płyt? 6. Na czym polega przygotowanie obłogów? 7. Jaka jest wymagana wilgotność tarcicy stosowanej na warstwę wewnętrzną? 8. Jakie jest zastosowanie płyt stolarskich pełnych i komórkowych? 9. Jakimi właściwościami charakteryzują się płyty stolarskie? 4.4.3. wiczenia wiczenie 1 Zaprojektuj schemat procesu technologicznego płyt stolarskich. Sposób wykonania ćwiczenia Aby wykonać ćwiczenie powinieneś: 1) zapoznać się z literaturą dotyczącą produkcji płyt stolarskich, 2) określić operacje i stanowiska robocze, 3) scharakteryzować wymagania stawiane poszczególnym urządzeniom w linii produkcyjnej, 4) przedstaw powyższe w formie graficznej i opisowej, 5) dokonać oceny poprawności wykonanego ćwiczenia. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 38 Wyposażenie stanowiska pracy: przyrządy kreślarskie, literatura z rozdziału 6. wiczenie 2 Dokonaj oceny jakości płyty stolarskiej. Sposób wykonania ćwiczenia Aby wykonać ćwiczenie powinieneś: 1) przygotować zestaw płyt stolarskich pełnych, 2) zapoznać się z rodzajami wad i wielkościami dopuszczalnych odchyłek, 3) przygotować narzędzia pomiarowe, 4) określić rodzaj występujących wad, 5) wykonać pomiar grubości, 6) dokonać podziału na odpowiednie grupy 7) zanotować wyniki w arkuszu, 8) dokonać oceny poprawności wykonanego ćwiczenia. Wyposażenie stanowiska pracy: arkusze płyt stolarskich, mikrometr, przybory do pisania, literatura z rozdziału 6. wiczenie 3 Dokonaj pomiaru wytrzymałości płyt stolarskich. Sposób wykonania ćwiczenia Aby wykonać ćwiczenie powinieneś: 1) zapoznać się z literaturą dotyczącą pomiarów wytrzymałości płyt stolarskich, 2) przygotować próbki zgodnie z normą, 3) zamocować próbkę w maszynie wytrzymałościowej, 4) uruchomić maszynę, 5) wykonać po trzy pomiary, 6) obliczyć wartość siły niszczącej, 7) zanotować wyniki, 8) porównać otrzymany wynik z podanym w normie, 9) dokonać oceny poprawności wykonanego ćwiczenia. Wyposażenie stanowiska pracy: zestaw próbek, maszyna wytrzymałościowa, kalkulator, przybory do pisania, literatura z rozdziału 6. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 39 wiczenie 4 Określ zastosowanie płyt stolarskich. Sposób wykonania ćwiczenia Aby wykonać ćwiczenie powinieneś: 1) przygotować zestaw próbek płyt stolarskich, 2) zapoznać się z literaturą dotyczącą budowy i zastosowania płyt stolarskich, 3) określić właściwości płyt podlegające ocenie podczas doboru do zastosowania, 4) scharakteryzować zalety i wady poszczególnych płyt w zależności od zastosowania, 5) przedstawić powyższe w formie opisowej, 6) dokonać oceny poprawności wykonanego ćwiczenia. Wyposażenie stanowiska pracy: zestaw próbek, przybory do pisania, literatura z rozdziału 6. 4.4.4. Sprawdzian postępów Czy potrafisz: Tak Nie 1) przedstawić podział płyt stolarskich? 2) określić jaki jest cel wytwarzania płyt stolarskich? 3) określić materiały stosowane do produkcji środków płyt stolarskich? 4) wyjaśnić co ma decydujący wpływ na klasyfikację jakościową płyt? 5) określić niedopuszczalne wady listew stosowanych na środki płyt? 6) wyjaśnić na czym polega przygotowanie obłogów? 7) określić wilgotność tarcicy stosowanej na warstwę wewnętrzna płyt ? 8) określić zastosowanie płyt stolarskich pełnych i komórkowych? 9) określić właściwości płyt stolarskich? Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 40 4.5. Charakterystyka tworzyw drzewnych płyta wiórowa 4.5.1. Materiał nauczania Płyta wiórowa - tworzywo drzewne w postaci płyty, wykonane przez sprasowanie pod wpływem temperatury małych cząstek drewna (np. wióry drzewne, strugane, waflowe, pasmowe, trociny) i / lub innych cząstek lignocelulozowych (np. pazdzierze lniane, konopne, bagassa, słoma) z klejem. (PN-EN 309) Podział płyt wiórowych prasowanych (zwykłych) 1. Płyty wiórowe prasowane (zwykłe) można podzielić ze względu na: - budowę płyty - kształt i wymiary wiórów - rodzaj zaklejenia - gęstość płyt - grubość płyt - przeznaczenie płyt 2. Podział płyt wiórowych ze względu na budowę: - Płyty jednowarstwowe zbudowane z wiórów tworzących jednorodną warstwę. - Płyty wielowarstwowe składają się z kilku warstw różniących się kształtem i wielkością tworzących je wiórów, gęstością oraz zawartością kleju. Produkowane są następujące płyty wielowarstwowe: - płyty trzywarstwowe składają się z dwóch warstw zewnętrznych i warstwy wewnętrznej, - płyty pięciowarstwowe składające się z dwóch warstw zewnętrznych, dwóch warstw pośrednich i warstwy wewnętrznej. Warstwy zewnętrzne są najczęściej zbudowane z drobnych cienkich wiórów płaskich albo bardzo drobnych wiórów znanych mikrowiórami. Warstwy pośrednie są z reguły zbudowane z cienkich wiórów płaskich, a warstwy wewnętrzne z wiórów grubszych i większych. W warstwach zewnętrznych i pośrednich zawartość kleju jest większa niż w warstwie wewnętrznej. - Płyty frakcjonowane w których wielkości wiórów zwiększa się bezstopniowo od
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plnatalcia94.xlx.pl
|
|
IndeksGordon Dickson Dragon 05 The Dragon, the Earl, and the Troll (v1.2)Farmer, Philip Jose World of Tiers 05 The Lavalite WorldMacGregor, Kinley (aka Sherrilyn Kenyon) Brotherhood 05 Taming the ScotsmanDiana Palmer Long tall Texans 05 Przerwany koncertC E Murphy [Walker Papers 05] Demon Hunts (pdf)Alexander, Lloyd Chronicles of Prydain 05 The High KingGlen Cook Dread Empire 05 All Darkness MetLloyd Alexander Chronicles of Prydain 05 The High KingFred Saberhagen Vlad Tepes 05 DominionEsther M Friesner (ed) Chicks 05 Turn the Other Chick
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrafalradomski.pev.pl
Cytat
Długi język ma krótkie nogi. Krzysztof Mętrak Historia kroczy dziwnymi grogami. Grecy uczyli się od Trojan, uciekinierzy z Troi założyli Rzym, a Rzymianie podbili Grecję, po to jednak, by przejąć jej kulturę. Erik Durschmied A cruce salus - z krzyża (pochodzi) zbawienie. A ten zwycięzcą, kto drugim da / Najwięcej światła od siebie! Adam Asnyk, Dzisiejszym idealistom Ja błędy popełniam nieustannie, ale uważam, że to jest nieuniknione i nie ma co się wobec tego napinać i kontrolować, bo przestanę być normalnym człowiekiem i ze spontanicznej osoby zmienię się w poprawną nauczycielkę. Jeżeli mam uczyć dalej, to pod warunkiem, że będę sobą, ze swoimi wszystkimi głupotami i mądrościami, wadami i zaletami. s. 87 Zofia Kucówna - Zdarzenia potoczne |
|